Odpowiadamy Mediom

  • 02-06-2020

Gazeta Regionalna Bogusława Janicka - Klisz z dnia 11 maja 2020 dotyczy obsługi mieszkańca.

Zapytanie z gazety Regionalna Bogusława Janicka - Klisz z dnia 11.05.2020r. (godz. 23:19)
Dzień dobry! zwracam się z prośbą o komentarz w sprawie, z którą zwróciła się mieszkanka Żar. To xxxxxxxxxxxx, która ma pod ciągłą opieką niepełnosprawną, dorosłą córkę. We wtorek, 5.05. chciała złożyć wniosek na dowód osobisty. Była w Urzędzie Miasta ok godz. 14. Z jej relacji wynika, że wyszedł do niej urzędnik i powiedział, że urząd czynny jest do godz. 13. W czwartek, 7.05. przyszła ponownie pchając wózek z ową dorosłą córką. Przyszła przed godz. 13. Ten sam urzędnik miał ją zapytać czy była umówiona telefonicznie. Nie była, bo jej wcześniej nikt nie poinformował, że powinna była tak zrobić. Dorzucił, że wszystkie niezbędne informacje, w tym numery telefonów wiszą na drzwiach. Pani nie miała niczego do notowania, ani telefonu z aparatem fotograficznym. Wobec tego mam pytanie, czy urzędnicy są szkoleni jak rozwiązywać problemy w sytuacjach niestandardowych? Jeżeli tak, to na wypadek, jakich okoliczności? Ta pani miała wypełniony wniosek, bo próbowała go złożyć wcześniej, ale nie został przyjęty z uwagi na to, że załączyła stare zdjęcia. Tym razem miała komplet dokumentów, z nowymi zdjęciami. Bardzo proszę o komentarz. Sytuacja związana z pandemią jest nadzwyczajna, ale też z uwagi na długotrwałe ograniczenia w dostępie petentów do urzędu, wymaga niekiedy zachowania ponad przyjęty standard czy ramy.
 
Odpowiedź Urzędu Miejskiego w Żarach z dnia 12.05.2020 (godz. 14:39)
W odpowiedzi na Pani maila informuję, że pracownik obsługujący wejście w Biurze Obsługi Mieszkańca B starał się dopełnić przyjęte ograniczenia wynikające z panującej pandemii. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Z urzędnikiem została przeprowadzona rozmowa na temat spraw niestandardowych i wykraczających poza przyjęte normy i obostrzenia. Został on również pouczony, aby wykazywać się większą empatią i zrozumieniem dla petentów, w szczególności osób starszych lub niepełnosprawnych.

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją